30.8.10

Ahad semalam.

Rumusan.

Hai, saya Bob yang sombongkan. Jarang nak senyum dan tegur sekeliling. Ish, maybe boleh cop aku pemalu kot. Sebab aku jarang nak rapat dengan orang yang yang baru nak kenal. Yang tak kenal lagilah susah mulut aku nak ukir senyuman. Btw, tak minat bergambar sebab resultnya maybe picture itu rosak untuk tatapan. Just give the camera and I take your photo sayang. Another thing, Hipokrit? Sila define it berdasarkan situasi ok.

Dan malam tadi mak call. Pak Njang aku dah tiada, kembali ke Rahmatullah, Innalillah. Terkejut sekejap dengar berita. Ayah pula still dalam hospital, badan lemah tak bermaya. Mak cakap wayar-wayar dari badan dah di cabut. Oh dugaan yang datang menguji kami semua terutama mak yang menjaga ayah. Aku perlu berjimat dengan saki baki duit pinjaman supaya tidak bebankan mak di kampung. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan hidup kami sekeluarga.

Berbalik kepada cerita kolej. Petang tadi ada pertandingan Floor Merdeka dan aku tidak bernafsu untuk hias menghias D200 macam tahun lepas. Agak suram tetapi di ceriakan last minit floor ini oleh Dato K dan Kori. Mereka sangat bersemangat tidak tido malam menghias floor pada masa last minit. Harapkan yang lain macam biasalah, tak mahu cakap lebih fikirlah sendiri. Chinese tak sentuh langsung nak tolong-tolong sikit, sebab tu aku macam nak racist dengan kaum tu. Supportlah la sama wahai apek-apek floor. Oh ya, kami juga tak teruja dan bersemangat nak terjah block A, B, C. Entah la semuanya tak bersemangat dan suram tak seperti masa zaman dulu-dulu.

Pada malamnya ada penutupan SuTeRa. Ok la enjoy makan-makan free dan "bermuhasabah" sedikit. Sorry to say teknikal sangat bermasalah. Nasib baik time aku dulu tak seteruk tahun ni. Tidak duduk diam wo nak jaga teknikal, silap sedikit kena fire la lepas event. Haha. Ucapan tahniah kepada SuTeRa dan SJM tahun ini.


Sekian bebelan. Gua memang banyak buang masa weekend ni dengan tido seperti bayi yang nyenyak. Haish.
Rindulah tak ketemu dan terlihat adik Mastodon, *gatal!*.



No comments: