10.10.09

Rawak.

Keluh.,

Kalau boleh aku nak tulis sajak.
Nak diskripsikan apa aku rasa.
Tentang apa yang aku lihat, apa yang aku simpan.
Tapi aku tak pandai.

Kadang suka, kadang moody.
Sorry, aku tak pandai eksposikan diri.
Tak rasa pon diri funny,
Maybe clumsy..maybe.

Tiap malam selalu dongak atas.
Pandang jauh ke sana, renung masa depan.
Bintang tu bersinar di sebalik malam.
Rasa nak pinjam je roket
Terbang ke atas nak gapai, nak bawa turun ke bawah,
Tapi tak terdaya.
Tipula la tak kecewa, tak hampa.

Janji ia bersinar.
Bersinar terangi sang kegelapan dunia.
Terangi semua di bawah, biar saja sang pungguk rindukan bulan.
Biar saja, jangan di halang.

Dalam kolam nampak itik.
Hodohnya itik tak sama dengan kawanan angsa,
Kesian tak dekat itik?
Nak cuba terbang tapi tak terdaya.
Masakan enggang sama pipit bisa terbang seiringan.
Realiti bukan fantasi.


Sekadar omongan.
RAWAK satu kehidupan.
Syukur kepada Tuhan nyawa masih panjang.

Amin..

No comments: